Fotbollslaget IFK Luleå, med anor tillbaka till år 1900, har precis tecknat ett nytt sponsoravtal med Nyab som innebär att den klassiska arenan Skogsvallen får ett nytt namn. Nu har de även gjort klart med Samuraj som kommunikationspartner.

– Vi har på många områden identifierat vad som saknas och vad vi tillsammans behöver göra för att skapa förutsättningar att lyckas sportsligt på lång sikt, med fokus på hållbarhet. Vi kommer att dela med oss av fler glädjande nyheter inför kommande säsong. Valet av Samuraj som partner är ett mycket viktigt steg för framtiden, säger Ingemar Ek, vice styrelseordförande IFK Luleå.

Nyligen vann IFK Luleå division 2 och direktkvalificerade sig därmed för spel i division 1 kommande säsong. Klubben har även en ungdomsverksamhet med drygt 600 aktiva ungdomar.

– IFK Luleå gör väldigt mycket bra och spelar en betydande roll för den lokala samhällsutvecklingen. I dessa tider är det av yttersta vikt att kommunicera vem man är, vad man står för och vad man gör. Det skapar godast möjliga förutsättningar för framgång. Vi är stolta över det förtroende IFK Luleå gett oss, och vi är mer än taggade på att bidra till IFK Luleås resa, säger Johanna Öhman, vd på Samuraj.